TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ ve BİLİM OKULLARI "ERKEN YAŞTA SÜRDÜRÜLEBİLİR STEM EĞİTİM UYGULAMALARI - 2" PROJESİ BAŞVURULARI BAŞLADI.
TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Programı kapsamında desteklenen ve Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yürütücülüğünde 23 Ağustos - 28 Ağustos 2022 tarihleri arasında Mersin ilinde gerçekleştirilecek olan "ERKEN YAŞTA SÜRDÜRÜLEBİLİR STEM EĞİTİM UYGULAMALARI - 2" başlıklı projeye katılmak isteyen Okul Öncesi ve Sınıf öğretmenlerimizin dikkatine...UYGULAMA TARİHİ: 23 Ağustos - 28 Ağustos 2022
SON BAŞVURU TARİHİ: 16 Ağustos 2022
KESİN KAYIT TARİHİ: 19 Ağustos 2022
Sayın Katılımcı,
Bu başvuru formu, 4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında TÜBİTAK tarafından desteklenen "Erken Yaşta Sürdürülebilir STEM Eğitim Uygulamaları - 2" adlı proje için katılımcı belirlemek için oluşturulmuştur.
Projenin Amacı:
Bu projenin genel amacı katılımcı öğretmenlere 'Sürdürülebilirlik' kavramı ve tükenen kaynaklara bilimsel ve bütünleşik bir yaklaşımla çözüm üretilmesinde disiplinler arası bir yöntem olan STEM atölyeleri ile sağlanması için yaklaşım kazandırılmasıdır. Bu bağlamda proje etkinlikleri ile katılımcılarda ulaşılması beklenen hedefler şunlardır:
1. Dünya gündeminde yer alan ve hızla eğitim müfredatlarına giriş yapan 'sürdürülebilir yaşam' kavramının ve "BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri" nin öğrencilere kazandırılması için öğretmenlerin sınıflarında ve eğitim ortamlarında kullanabilecekleri eğitsel yöntem ve yaklaşım kazanmaları
2. STEM atölyeleri ile sürdürülebilirlik sorunlarına çözümcül, tasarım odaklı ve bilimsel bir bakış açısı geliştirilmesi, bu bakış açısı doğrultusunda eğitim ortamlarına ve öğretim yaklaşımlarını güncellemeleri
3. STEM eğitiminin bilimsel, felsefi, tarihi ve teknolojik boyutları hakkında bilgi sahibi olarak STEM'in sadece bir etkinlik türü ya da öğretim metodu değil, bilimsel bir yaklaşım; bir düşünme biçimi olduğunu fark etmesi, günlük hayatındaki sorunların çözümünden eğitim ortamlarının tasarımına kadar STEM yaklaşımını içselleştirerek kullanması
4. Her katılımcının kendi eğitsel web sitelerini hazırlama ve kendi etkileşimli dijital içerik geliştirme becerisi kazanarak proje hedeflerine yönelik sınıf içinde kullanabilecekleri dijital bir eğitim materyaline sahip olmaları
5. Katılımcıların eğitim programı tasarlama becerisini geliştirerek Sürdürülebilir Kalkınma hedeflerini kendi ders kazanımları ile ilişkilendirerek ve farklı yöntemleri kullanarak öğrencilerine kazandırmaları beklenmektedir.
Projenin Hedef Kitlesi: Proje kapsamında Mersin ilinin merkez ilçe ve çevre ilçelerinden 15 okul öncesi öğretmeni ve 15 sınıf öğretmeni olacak şekilde belirlenmiştir.
Başvuru yapmak isteyen katılımcı adaylarımız buraya tıklayabilirler.