MERSİN İL MEM ARGE

MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 3. DİJİTAL OYUN YARIŞMASI

Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü himayelerinde, Mersin Üniversitesi iş birliği ile düzenlenecektir.Yarışma, ortaokul 5.6.7. ve 8. sınıf ve lise 9.10.11.12. sınıf öğrencilerin katılacağı serbest konulu, belirledikleri kodlama araçlarını kullanarak programlayacakları ve PC, laptop, cep telefonu veya tablet gibi dijital ortamlarda çalışabilecek oyunları içermektedir.
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 3. DİJİTAL OYUN YARIŞMASI

Başvuru formu için tıklayınız.

Yarışma şartnamesi için tıklayınız.

 

 

 

YARIŞMANIN AMACI:

 

Yapılacak yarışmanın amacı; örgün eğitim kurumlarında eğitim görmekte olan öğrencilere girişimcilik ruhunu ve programlama becerisini kazandırmak, onları yaratıcı bireyler haline dönüştürebilecek teşviki sağlayabilmek, programlama eğitimini yaygınlaştırmak, hazırlanan oyun programlarının yaygınlaştırılmasını sağlamaktır. Ayrıca ülkemizin girişimcilik, teknoloji ve yazılım alanlarında uzman dünya ülkeleri arasında olması, Mersin'in de bu üssün merkezi konumuna gelebilmesi için, öğrencileri cesaretlendirerek yarının teknoloji ve gelişim liderleri olabilmelerini desteklemek de yarışmanın amaçları arasındadır. Hazır dijital ürünleri tüketen olmak yerine dijital teknolojileri üreten bireylerin yetişmesine katkı sağlamak yarışmanın amaçlarındandır.

 

    YARIŞMANIN KAPSAMI:

 

Program, "bilgisayara bir işlemi yaptırmak için yazılan komutlar dizisi" (TDK, 2017), programlama ise yazma süreci, test etme ve hataları ayıklama gibi birçok aşamayı içinde barındıran ve bireyin yoğun bir bilişsel beceri sergilemesini gerektiren karmaşık bir problem çözme süreci olarak tanımlanabilir. Son yıllarda bilgisayar programlama olgusu gelişen teknolojinin en önemli unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır.

Girişimcilik ise bilimsel ve teknik bilgi birikimini arttırmak amacıyla sistematik bir temele dayalı olarak yürütülen yaratıcı çabayı ve bu bilgi birikiminin yeni uygulamalarda kullanılmasını ifade eder. Girişimcilik kalkınmanın anahtarıdır. Kalkınmış bir toplum için nitelikli olarak yetiştirilmiş, alanında uzman insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda, kalkınmanın gerçekleştirilmesinde eğitimin önemli bir yeri olduğu söylenebilir. İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, toplumların güç faktörünü çoğunlukla bilgi oluşturmaktadır. Bilginin işlenmesinde, depolanmasında ve bir üretim unsuru olarak kullanılmasında bilgisayar ve iletişim teknolojisi kullanımı önem arz etmektedir. Ayrıca bilgisayar teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen, bilginin üretime ve kalkınmaya yansıtılmasında eğitimli bireylerin gerekliliği de ortaya çıkmaktadır. Gelişmiş ülkeler arasındaki rekabet üst noktalarda yaşanırken, gelişmekte olan ülkeler kaynak yetersizliği, var olan kaynakların verimsiz kullanımı ya da sorunun önemini henüz kavrayamadıkları için araştırma ve geliştirme çalışmalarında, dolayısı ile dünya çapında rekabette geri planda kalmaktadır. Girişimcilik ve programlama, değişen piyasa koşulları ve rekabet yapısıyla başa çıkabilmek konusunda, işletmelerin en önemli silahı olduğu tüm çevrelerce kabul edilmektedir. Ülkemizin de ekonomik ilerlemesi ve rekabet yarışındaki konumu, kurumların girişimcilik ve programlamayı anlama, uygulama ve yönetme becerilerinde gizlidir.

 "Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü 3. Dijital Oyun Yarışması" adlı yarışma ile bu çerçevede geleceğimiz olan öğrencilerin yaratıcı, yenilikçi, topluma faydalı düşünce yapısını benimsemesi, ülke ekonomisine katma değer yaratacak ve kalkınmayı sağlayacak bireyler olarak yetiştirilmesi, girişimcilik ve programlamanın eğitimimizin bir parçası olmasına katkıda bulunulması hedeflenmektedir.

 

    YARIŞMA KOŞULLARI:

 

a) Mersin ili sınırları içinde yer alan resmi/özel herhangi bir ortaokul veya lise öğrencisi olmak.

b) Son başvuru tarihinden önce başvuru yapmak.

c) Yarışmaya katılmak isteyen tüm takımlar, başvuru formunda istenilen bilgilerin tümünü eksiksiz doldurmak zorundadır. Başvuru sahibi başvuru formunda; yanlış, eksik ya da gerçeği yansıtmayan herhangi bir beyan / bilgi verdiği takdirde başvurusu tarafımızca geçersiz sayılacaktır.

d) Yarışmaya ortaokul veya lise seviyelerinden minimum 1 maksimum 3 öğrenciden oluşan takımlar, 1 danışman öğretmen rehberliğinde (varsa Bilişim Teknolojileri Öğretmeni, yoksa branş öğretmeni) başvuracaklardır. Takım üyeleri aynı okuldan olmak zorundadır. Danışman öğretmen farklı okuldan olabilir.

e) Bir takım/yarışmacı birden fazla proje ile yarışmaya katılamaz. Danışman öğretmen birden fazla takıma danışmanlık yapabilir.

f) Yarışmayı düzenleyen kurumlar, yapılacak çalışmalar hakkında tanıtım, reklâm gibi görseller kullanabilir.

g) Kopya edilmiş çalışmalar, yarışma değerlendirme komisyonu tarafından diskalifiye edilecektir ve tarafımızca hiçbir yükümlülük kabul edilmeyecektir.

h) Yarışmada başarılı olan oyuna/oyunlara patent, tasarım, faydalı model vb. alanlarda uygun görüldüğü takdirde Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Patent Birimi tarafından danışmanlık desteği verecektir.

i) Yarışma koordinasyon ekibinin proje fikrinin güvenliği konusunda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.

 

    YARIŞMAYA KATILACAK ÇALIŞMALARIN TESLİM EDİLME KOŞULLARI

 

a) Yarışmaya katılacak öğrenciler, çevrimiçi olarak yayınlanan başvuru formunu eksiksiz doldurarak 15/03/2024 tarihine kadar Mersin İl Mili Eğitim Müdürlüğü'ne başvurularını yapacaktır.

b) Başvuru yapan her takım, bu şartnameyi okumuş ve koşullarını kabul etmiş sayılır.

Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinasyon Merkezi GMK Bulvarı Göçmen Kavşağı 33130 Yenişehir/MERSİN - 0324 329 14 8184

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.