MERSİN İL MEM ARGE

Benim Farkım Öğrenme Tarzım Erasmus+ Projesi

Benim Farkım Öğrenme Tarzım Erasmus+ Projesi




BENİM FARKIM ÖĞRENME TARZIM

2020-1-TR01-084437

 

 

Mersin Milli Eğitim Müdürlüğünün Konsorsiyum liderliğindeki projemiz; eğitim-öğretim ortamının, bireye özgü olan öğrenme stillerine uygun ve etkin kullanımını sağlamaya yönelik olarak hazırlanmıştır.

Yapılacak faaliyetlerle her öğrenciye eşit ve etkin bir şekilde ulaşarak eğitim ortamlarını daha nitelikli hale getirmek planlanmaktadır. Bu planlama oluşturulurken 2020 AB stratejileri, MEB2023 Vizyon Belgesi, Erasmus+ Programının öncelikleri ve modern eğitim yaklaşımlarının evrensel boyutla değerlendirilip yerele uygulanması düşüncesi yol gösterici olmuştur.

 

Üstay Ortaokulu, Hüseyin Güvercin Ortaokulu ve 700.Yıl Ortaokulunun konsorsiyum ortağı olarak yer aldıkları projemiz 12 ay olarak planlanarak projemizde uygulamış olduğumuz ihtiyaç analizi ile farklı öğrenme stillerine uygun eğitim ortamının sağlanması amaçlanmıştır.

Bu projedeki hedeflerimiz:

-Kalabalık sınıflarımızda, farklı öğrenme modeline sahip öğrencilere; kazanımların gerekli süre içerisinde verilebilmesi,

-Öğrencilerin kendilerini tanıyarak kendi öğrenme stillerini fark etmelerinin sağlanması,

-Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerimize hedef kazanımların öğrencinin öğrenme stiline uygun yöntem ve tekniklerle verilebilmesi,

-Yabancı uyruklu öğrencilerin sözel/dilsel zekalarına katkıda bulunup oryantasyonlarının hızlandırılması

 

Hedeflerimize ve amaçlarımıza ilişkin alacağımız Hollanda'da yapılandırılmış kurs ve Çekya'da işbaşı gözlem faaliyeti ile:

-Öğrenilen yeni yöntem ve teknikleri derslere entegre etmek,

-Her öğrencinin kendi öğrenme stilini keşfederek özgüvenli, kendini gerçekleştirebilen problem çözme yetisine sahip bir birey olmasını sağlamak,

-İşbirlikçi öğrenme yöntemiyle aktif katılımı sağlayarak çok yönlü düşünme becerilerini geliştirmek,

-Sınıf içerisindeki farklı türden öğrencilerin uyum içinde çalışmasını sağlamak,

-Farklı branşlardan oluşan katılımcı gruplarımızın disiplinler arası çalışmasını sağlamak,

-Farklı zeka türlerine ait etkinlikleri, kendi okullarımızda uygulamak,

-Öğrenilen yöntemlerle ders içi materyallerimizi zenginleştirmek,

-Farklı öğrenme kapasitelerine sahip öğrencilerimizi sosyal aktivitelere dahil etmek, amaçlanmaktadır.

 

Tam öğrenme; geleneksel öğretim metotları yerine öğrencinin bireysel eğitim ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik zenginleştirilmiş bir öğretimi ve öğrencinin öğrenme süreçlerine katılımı ile mümkündür.

 

03-11-2021

Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinasyon Merkezi GMK Bulvarı Göçmen Kavşağı 33130 Yenişehir/MERSİN - 0324 329 14 8184

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.