49. LİSE ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
49. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Adana Bölge Sergisine davet edilen projelerTÜBİTAK-Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığınca düzenlenen Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında Mersinden bölge sergisinde yer alması uygun görülen projeler Bölge koordinatörlüğü Jürilerince belirlendi.
Lise öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen yarışmanın 49 yıllık bir geçmişi bulunuyor. 49. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Kodlama, Matematik, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türk Dili ve Edebiyatı alanlarında düzenlenmektedir.
Başvuru yapılan projeler jüri değerlendirmesine tabi tutulmuş ve bölge sergisine davet edilen projeler belirlenmiştir. Bölge sergisine davet edilen 28 proje bölgenin diğer illeririnden katılım sağlayacak 72 projeyle yarışmaya devam edecektir.
Bölge sergisi 12-14 Mart tarihinde, ödül töreni ise 15 Martta Adana´da gerçekleştirilecek.
2018 YILI LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI ADANA BÖLGE SERGİSİNE DAVET EDİLEN PROJELER | ||||
SIRA NO | ÖĞRENCİ ADI SOYADI | OKULU | PROJENİN ADI | ALANI |
1 | MEHMET PALAMUT | MERSİN ABDÜLKADİR PERŞEMBE VAKFI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | MERSİN İLİ AGRO-TURİZM SORUNSALINA YEREL HALKIN BAKIŞI | COĞRAFYA |
2 | MUSTAFA SERKAN AVCI | MERSİN YENİŞEHİR BELEDİYESİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE FİLMLERİN ÖĞRENMEYE ETKİSİ: "DÜNYANIN MERKEZİNE YOLCULUK" ÖRNEĞİ | COĞRAFYA |
3 | MİZGİN KAYA | MERSİN ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ | RENKLİ VE GÜVENLİ YOLLAR | FİZİK |
4 | SELİM YAHŞİ | MERSİN 75.YIL FEN LİSESİ | CUCLB(OH)4 TUZU VE HİDROJEN GAZI SENTEZİ | KİMYA |
MUHAMMED KEMAL ÇOLAK | ||||
5 | HÜSEYİN BARIK | MERSİN ABDÜLKADİR PERŞEMBE VAKFI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | AKTİF KARBONUN KAPASİTÖR OLARAK KULLANIMI VE DENEYSEL UYGULAMA |
KİMYA |
HASAN YEŞİLTEPE | ||||
6 | CANER MİREŞ | MERSİN MEZİTLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | RASPBERRY Pİ VE CEYD-A SESLİ ASİSTAN UYGULAMASI İLE SİSTEM KONTROLÜ |
KODLAMA |
AHMET ÇAĞLAR | ||||
7 | MERT CEMAL FİLİZ | MERSİN YAHYA GÜNSÜR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU | NFC TEKNOLOJİSİYLE BANKNOTLARDA SAHTECİLİK GİRİŞİMİNİN ÖNLENMESİ | KODLAMA |
MEHMET EMİN DEMİRAL | ||||
8 | AYSU GEZER | MERSİN HADİYE KURADACI BİLİM VE SANAT MERKEZİ | VEZİR PROBLEMLERİ ÇÖZÜMLERİNİN SİHİRLİ KAREYLE İLİŞKİSİ | MATEMATİK |
9 | MERT KEREM ÜLKÜ | MERSİN YAHYA AKEL FEN LİSESİ | DÖRTGENLERE HARMONİK YAKLAŞIM | MATEMATİK |
10 | GÜLŞEN EBRAR CIRIK | MERSİN YAHYA AKEL FEN LİSESİ | BAZI CEBİRSEL PROBLEMLERE GEOMETRİK YAKLAŞIMLAR | MATEMATİK |
FİRDEVS CANSU KARBUZ | ||||
11 | MİNA EMRULLAH | MERSİN YENİŞEHİR BELEDİYESİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ | TANJANT DEĞERİ KULLANARAK GÜNEŞ PANELLERİ İÇİN EN VERİMLİ GÜNEŞ IŞINI GELME AÇISI ARALIĞINI HESAPLAMA |
MATEMATİK |
AHMET BURAK KÖSE | ||||
12 | MUSTAFA ERGEN | MERSİN ERDEMLİ AKDENİZ ANADOLU LİSESİ | BAĞLAMA TEKNİĞİ İLE HATIRLAMA | PSİKOLOJİ |
13 | MELİKE ÇALIŞKAN | MERSİN MUT ANADOLU LİSESİ | YAŞAMIN SİHİRLİ YILLARI | SOSYOLOJİ |
14 | ÖKKEŞ ÖZDEMİR | MERSİN ABDÜLKADİR PERŞEMBE VAKFI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | AKADEMİK BAŞARI DÜŞÜKLÜĞÜNÜN BİLİMSEL PROJELERE KATILMAYA ETKİSİNİN ANALİZİ: ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ |
SOSYOLOJİ |
SÜLEYMAN CULHA | ||||
15 | ZEYNEP GÖKŞİN ÖZER | MERSİN EYÜP AYGAR FEN LİSESİ | YABANCI DİLİ NEDEN Mİ ÖĞRENEMİYORUZ? | SOSYOLOJİ |
ASLI CEREN ÇELİK | ||||
16 | SİNEM MEDİNE SAKAR | MERSİN MAHMUT ARSLAN ANADOLU LİSESİ | DİSİPLİN CEZASI ALMIŞ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN VERİLEN CEZALARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ |
SOSYOLOJİ |
BAŞAK ÇELEBİ | ||||
17 | ZELİHA PARKIN | MERSİN MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ | LİSE ÖĞRENCİLERİNDE BATIL VE PARANORMAL İNANÇ ALGISI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: MERSİN ÖRNEĞİ | SOSYOLOJİ |
REVŞAN SANCAR | ||||
18 | FURKAN ŞAHİN | MERSİN SİLİFKE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | LİSELİ KAYNAŞTIRMA VE ÖZEL ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL DESTEK ALGILARININ AKRANLARI İLE KARŞILAŞTIRILARAK İNCELENMESİ (SİLİFKE ÖRNEĞİ) | SOSYOLOJİ |
BERKANT ÇINAR | ||||
19 | BERK HELVACIKARA | MERSİN ÖZEL GÜNEY GELİŞİM ANADOLU LİSESİ | MERSİN´İN SİLİFKE İLÇESİNDE YER ALAN TARİHİ ESERLERİN FARKINDALIĞI VE TANINIRLILIĞI |
TARİH |
20 | HİLAL NEVA ŞAHİN | MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI ANADOLU LİSESİ | ÇANAKKALE SAVAŞI´NA KARŞILAŞTIRMALI BİR BAKIŞ | TARİH |
21 | CİHAT ÇALIŞKAN | MERSİN ABDÜLKADİR PERŞEMBE VAKFI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | GÜNEŞ ENERJİLİ PİEZOELEKTRİK KRİSTALİ KULLANARAK GRİ SUYUN YENİDEN KULLANILMASI: SULAMA SİSTEMİ TASARIMI |
TEKNOLOJİK TASARIM |
22 | YASİN DOĞAN | MERSİN ZEYTİNLİBAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | TERMOELEKTRİK MODÜLLERLE ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİMİNİ SAĞLAYAN CİHAZ. | TEKNOLOJİK TASARIM |
MERYEM ALEV SERTTAŞ | ||||
23 | SUPHİ CAN TAKİN | MERSİN ABDÜLKADİR PERŞEMBE VAKFI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | DİJİTALLEŞEN HAYATIMIZDA E-KİTAPLARIN LİSELİ ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
24 | RAMAZAN CİRİZ | MERSİN MUT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ | SİNANLI-KARA DÖNE YÖRESİNDE BİR MİZAH TÜRÜ: YAKIM YAKMA | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
25 | MELAHAT KORKMAZ | MERSİN HACI SABANCI ANADOLU LİSESİ | 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ MÜFREDATI VE UYGULAMASI ALGISI | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
EMİR BİNİCİ | ||||
26 | SILA ISIYEL | MERSİN MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ | FETİHNAME-İ EDEBİYAT-I DİVAN | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
LÜTFİ SERKAN SAYOĞLU | ||||
27 | ŞABAN DOĞAN | MERSİN TARSUS FEN LİSESİ | TANZİMAT DÖNEMİ SANATÇI VE ESERLERİNİ MANGALA OYUNU İLE EĞLENEREK ÖĞRENME |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
FATİH KARAKÜÇÜK | ||||
28 | ÖMER ÜNALDI | MERSİN YUSUF KALKAVAN ANADOLU LİSESİ | VEZİR PROBLEMLERİ ÇÖZÜMLERİNİN SİHİRLİ KAREYLE İLİŞKİSİ | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
KAĞAN EMRE BALCIOĞLU |